Wednesday, June 20, 2007

!!!أفكار غريبه




لا اعلم ماذا أقول ولا اعلم ماذا اكتب كي اعبر عن ما بداخلي اشعر بأننى لاأستطيع أن اكتب وكأني امى لايستطيع القراءة والكتابة أو أبكم لا يستطيع التحدث ويكتفي بالتعبيرات التي لايفهما إلا القليل من الناس وأتمنى أن تكونوا من هؤلاء الناس.
أجد في أعين الناس نظرات ما تعبر الا عن الاستغراب والدهشة لا اعلم اذاماكنت غريب لهذة الدرجة أم الناس اللي مش شيفنى كويس.
أجدنى صامت مثل الجماد لاأحب أن أتحدث منعزل عن الناس دائم التفكير ولكن لا اعلم فيما أفكر دائم الخوف واعلم مما أخاف.
لدرجه أنا هناك من يقول لي انك دائما(مكشر)ولما تكون بتضحك أوبتهزر بيكون فوق العادة
ولكن كل ذلك يكاد يختفي ظاهريا في حياتي الجديدة وكأن كل ذلك مرتبط بالمكان القديم والأشخاص الذين اعتدت رؤيتهم ولكن الأفكار وطريقه التفكير اعتقد أنها لم تتغير.
اشعرا حيانا بلامبالاة والتناقض وعلى الرغم من ذلك لم اندم يوما على فعل شيء ولكن كثير الندم على أشياء لم افعلها فكنت أتمنى أن يعود الزمان مره أخرى لأفعلها.
(ده طبعا بعيد عن الأخطاء أو السيئات أكيد الواحد بيندم على أعماله الغلط وربنا يسامحنا كلنا)
MaGdy

9 comments:

break said...

ايه الأفكار الغريبة دى فعلا !!!!!
انتوا كلكو حاسين بالوحدة و الانطواء والحاجات الغريبة دى
لا لو ناويين تقضوا البلوج كله كدا قولو :(
كئبتونى ربنا يخليكوا
بس احساس الكلام عالى اوى

تحياتى

KoMy said...

mego
3la fekra klamk gamel awiiiiii w mo2sr awiiii awiiiii

bs yaret tfdl fe elhaya elgededa w tnsa hayatk el2dema

w enta htt7k 3la tol w msh htkshr

kahramana said...

هاكونا ماتاتا خليك فى المستقبل و اديه كل التركيز هذا هو البهريز

حلو جدا جدا

و مؤثر اهىء اهىء اه

magdy said...

انا متشكر جداد جدا يا جماعه على تعاطفكم الجماعى ده (أهىء اهىء هىء) وكفايه كده علشان الهدوم اتبلت بس يا جماعه الكلام ده هيوضح اكتر واكتر لما اكتب مواضيع تانيه اواتكلم عن نفسى اكتر

Sa3eD said...

كلامك حلو اوى يا مجدى
بس انا مش شايفك غريب لدرجة دى ساعات بشوفك حزين بس
ياريت تبقى سعيد ومبسوط على طول

وياريت مش تسيب حياتك الجديدة مادامت عجباك

وعلى فكرة احساسك جامد اوى

sa'7so'7te said...

eh elkalam elgamed da ya magdy
'7allek f 7ayatak elgdeda welnabi
we 23mel elle enta 3ayzo we 3esh bemabda2 " elle yeraf aboya yero7 ye2ollo"

magdy said...

حبيبى الغالى سعيد انا متشكر جدا على ردك بس السعاده والفرح او حتى الحزن مش بأيد الشخص بس الظروف هيه اللى بتحكم عليه بكده ومفيش حد بيحب يكون حزين او مش مبسوط
ساره اهلا بيكى معانا فى البلوج وميرسى خالص خالص على مشاركتك وردك على موضوعى وانا احب اقولك ان انا مبحطش الناس فى دماغى خالص خالص انا مبخفش الاعلى زعل الناس القريبين منى او الناس الغاللين عليا

loza said...

طيب ما جايز الناس هى الى غريبه مش انت عشان كده بتحس انك غريب
ان شاء الله تاخد على الاوضاع الجديده
البوست لذيذ جداا وطالع من القلب

ربنا يوفقك ان شاء الله

magdy said...

loza
اهلا اهلا اهلا.......بيكى معنا فى البلوج المتواضع بتعنا وان شاء الله يكون عجبك وتستمرى فى الرض على مواضعنا
وانا متكشر جدا جدا على كلامك الجميل ده بس انا عاوزك وعاوز كل الناس اللى ردو على موضوعى تعرفوا ان الموضوع مش بيأثر عليا اوى زى ما انتوا فاكرين
بس المهم انا متشكر جدا على مشاركاتك معانا