Sunday, August 5, 2007

رومانسيه بلا حدود

وانا قاعد مش لاقى حاجه اعملها قعدت مع نفسى افكر شويه ففتحت الكمبيوتر اللى حفظت كل اللى عليه تقريبا فقلتاعمل حاجه, هتفرج على الكليبات اللى على الجهاز اتفرجت على كليبات كتير منهم كليب نوال الزغبى _روحى يا روحى_ بصراحه انا بحبها بس الاغنيه دى كانت عادى, اغنيه عاديه والكليب كمان عادى ومع انى شوفته كتيير بس المرا دى عجبنى اوى بذات انه بيتكلم عن حاجه عاديه ومشكله بتتكرر كل يوم_طبعا المشكله هى اللى بتتكررمش الحل_ واحده حبيبها زعلان وهى عاوزا تصالحه اللى عجبنى اوى فى الكليب دا انها عملتله لوحه كبيره على الارض بنفسها كتباله فيها ارجع بيتك ........!
لما شوفت الكليب فكرت شويه ,ممكن يكون فى حد بيعمل كدا وهل انا لما يحصلى موقف زى دا ايه اللى ممكن يحصل؟مخبيش عليكم اتمنيت ان دا يحصل حتى لو كان انا اللى هعمل كدا بس يحصل وخلاص ,بصراحه كان وقت ممتع وانا بتخيل الموقف دا بس يا خساره انتهى الموقف بصفعه ردتنى للى كنت فيه ,لما اتخيلت نفسى فى الموقف وبطلب منها تعمل زى ما عملت نوال فى الكليب فردت عليا واجبلك مكان فاضى قادم البيت اكتبلك فيه منين ,
موقف تانى شوفته فى فلم اجنبى _هى قصه كبيره بس هختصرها على قد ما اقدر_ واحد بيصالح حبيبته بسبب مشكله بينها وبين مامته جاب ورد فى كل البيت وطفى النور وقاد الشمع وحضر العشاء وعملها قلب كبير من الورد وعمل من الورد طريق من اول باب البيت لحد مكان العشاء وقعد فى انتظارها لحد ما ترجع يعينى كان عملها مفجأه
لسؤ الحظ مامته وقعت وهي طلعه السلم اضطر بابه انه ينزلها عنده فى البيت علشان مش قادره تطلع السلم ولما بابه رن الجرس افتكر انها حبيته وبعدين انتوا عارفين الباقى ,اتصدم اول ما شفهم وخصوصا انه كان مطفى النور ومولع الشمع كان شكله وحش اوى كان فى نظر والده مراهق معداش16 سنه وهوا كان بيقول لنفسه وايه يعنى مراهق بس المفاجأ منفعتش ولما جات حبيبته لقت امه وابوه فى البيت وافتكرت انه هوا اللى جابهم علشان يضايقها
موقف كمان بس لشاب مراهق بجد كان بيصالح حبيبته راحلها تحت البيت وشغل كاسيت العربيه وعلى الصوت على الاخر وكان مشغلها اغنيه تملى معاك علشان كان عارف انها بتحب عمرو دياب لحد ما الجران اتصلوا بالشرطه وعملولو محضر ازعاج
بجد مش متخيل نفسى فى موقف رومانسى حقيقى ويعدى على خير دا حتى المواقف الى بتخيلها بتتقلب وتفشل امال فى الحقيقه بقى شكلها مش مش هتصل خالص

20 comments:

ShaTer said...

موضوع لذيذ يا مجدي
بس اكتر موقف عجبني بتاع تملي معاك لذيذ اوي
بس اكتر المواقف ديه صعب تحصل في الحقيقه
بس اكيد الواحد ممكن يخدها للترفيه مش اكتر
بس موضوع لذيذ ايوه يا باشا
والله يكون في عون الراجل بتاع القلب شكل مراته هتضربه لما بابا وماما يمشوا

loza said...

اممممم
التشخيص تقريبا حاله فراغ عاطفى
ممكن يكون السبب ارتفاع درجه الحراره
مع ملل

بيتهيالى ان المواقف دى فعلا صعب نلاقيها غير فى لسينما
ومش اى افلام كمان
فى الافلام الى خيالها واااسع

magdy said...

shater
وحشنى اوى ووحشتنى ايامك
ومرسى كتير على ردك
على فكرا انتعه من الناس اللى بتحسسنى انى مش لو حدى فى الدنيا دى
تسلملى

magdy said...

loza
مرسى على التشخيص بتاعك, بس على فكرا البوست دا اتكتب تقريبا فى 3 دقائق بس ساعتها بجد مش كنت حاسس باى حاجه ممكن يكون من تاثير الحراره
وافكار البوست دا من مواقف انا شوفتها وعتجبتنتى


والحمد لله انك قولتى( تقريبا )علشان كانت هتصعب عليا نفسى اوى

KoMy said...

gameeeeeeeeeeeeeel ya magdy
post gameeeeeeeeeeeeel

bs sda2ny mafesh a7la mn el7ob
w gnooooooooooooooooon el7ob

ana isa nawy a3mel zay elwad bta3 tmaly m3ak

magdy said...

komyyyyyyyy
اولا وقبل اى حاجه وحشتنى موووت موووت بجد مش كنت متخيل انى اجى طنطا من غير ما اشوفك بس الظروف بقى وان شاء الله متعوضه
بخصوص البوست دا بقى الحب دا احساس غريب جدا لانه بيخلينا نتصرف احيانا بغرابه ودا بقى اللى ممكن تسميه جنون الحب بس انا بحزرك من دا علشان احنا عاوزينك معانا بكامل قواك العقليه

وعلى فكرا انا حاسس انك فهمنى تمام اوى زى ما انا فهمك عشان كدا فكر الف مرا قبل ما تعمل زى بتاع تملى معاك علشان ظروفك مش زى ظروفه خالص علشان لو اتأفشت الجران مش هيلحقوا يجبولك الشرطه
بس لو كنت مصمم ابقى شغل اغنيه كنتى فين من زمان بدل تملى معاك

nawnaw said...

موضوع حلو يا مجدى بس انا مش شايفاها مستحيل ممكن يحصل حاجه جنونه كده بس مش شرط نفس اللى حكيته مش بيقولو الحب بيصنع المعجزات :) و بعدين ماهو عادل امام فى فيلم مرجان ملى العماره لميرفت ورد ايه الصعب فى كده و فضحها و كتب مرجان بيحب جيهان :) .. اللى بيحب بجد بجد ممكن يعمل اى حاجه عشان اللى بيحبه .. ممكن اكون مزوداها بس انا شايفه كده يعنى

Sa3eD said...

ايه الرومانسيه دي كلها
والله جامد يا مجدي انا بموت في الحلول المجنونه دي

Anonymous said...

اولا احب اقول ان البلوج بتاعكم فى حاجات لذيذة
وثانيا احلى احساس ممكن الواحد يحسه هو لما اللى بيحبه يعمل حاجه مجنونه بجد لمجرد انه يرضيه او يلفت انتباهه
واكيد اى حد يتمنى ان حبيبه يعمله حاجه مجنونه
ربنا يوعدنا بقى

magdy said...

nawnaw
مرسى نورا على ردك الجميل
وطبعا مش مستحيل ان يحصل اى حاجه فى الحب بس انا بقول انى مش شايف نفسى كدا بس طبعا على رايك الحب بيعمل معجزات

magdy said...

sa3ed
ردك دايما يهمنى اوى اوى لانى حاسس انك بتفهم فى الحاجت دى اكتر منى
بس الحمد لله رايك من رايى
مرسى على ردك

magdy said...

rose
اهلا بيكى معانا يا منار فى البلوج بتاعنا وانا شاء الله تعجبك موضوعتنا اللى جايه
ومرسى على ردك الجميل دا
وانا شاء الله ربنا يحققلك كل اللى تتمنيه ( يـــــــــــــارب)

sa'7so'7te said...

eh elromanseyya de ya 3am magdyy.. 2ommal beto23od saketlena leh we bases f el2ard :D ... bs 3ala ra2y loza de 7alet fara'3 3atefe we isa hatantahe berego3ak lelkolleya bs msh 3ayzen nela2ek wa2ef f nos elmodarrag bet'3anne tamalle ma3ak mn kabel tawfer elkaset

kahramana said...

اعتقد فعلا ان الحالة خطر

و عموما ان كنت خايف انها تقوللك اكتب فين
فده تقدر تحلها بسببورة صغيرة فى البيت

المهم متخليش حاجة فى نفسك

بوست لذييييذ

magdy said...

ساره
مرسى على ردك الجميل دا

وبعدين الله يسمحك على الكلام اللى كتبتيه وبكرا تشوفى انا هعمل ايه فى الكليه _ليكى عليا مدخلهاش تانى_

وبخصوص الفراخ العاطفى فهوا مش موجود خالص والاغنيه بقى انا هشغلها فى الميك بتاع المدرج

magdy said...

ياسممين
بصى انا قلت لكل الناس اللى قالوا انا دا فراخ عاطفى انا دا مش صحيح
بس مش عرف ليه حاسس انك اللى هتصدقينى يمكن عشان انتى عاقله شويه_وانا مش اقصد اى حاجه على حد _وعشان كدا اتنمنى انك تعرفينى معنى الفراخ العاطفى اللى هما بيقولوا عليه دا
مرسى على مشاركتك فى الرد على البوست

Mr.Shad. said...

hahahaa gamed gedan ya magdy
w ana belnezbale lama bashof mawkef 7elw mesh lazem yekon romanse
ba7ot nafse feh
w fe 2l2a5er batla3 2ahbaaaaaaaal :D
momken tesharafna fe 2lblog beta3nahttp:
" //feelingsclub.blogspot.com/ "
yala salaam

magdy said...

شادى
اهلا بيك فى البلوج بتاعنا وان شاء الله هنكون معاك فى البلوج بتاعك
ومرسى على الرد الجميل بتاعك
ويارب نشوفك معانا على طول

break said...

ايه يا جماعة
انتوا فين
هتسيبو البلوج ولا ايه
امال هتعملو ايه فى الدراسة

loza said...

عندك حق يا بريك

البلوج ريحته طلعت...!!